Gekozen is voor een opvallende, frisse vormgeving en een pakkend thema: Word wie je écht bent. (Foto: Privé)
Gekozen is voor een opvallende, frisse vormgeving en een pakkend thema: Word wie je écht bent. (Foto: Privé) (Foto: Privé)

WIJIJ: nieuw online platform

MOLENLANDEN - Deze maand gaat WIJIJ live, een nieuw online platform in de gemeenten Gorinchem, Molenlanden en Vijfheerenlanden om mensen en werk aan elkaar te koppelen. WIJIJ valt op door een hele andere visie en aanpak. Hierin staat de mens centraal met zijn of haar talenten, vaardigheden en passie. Zo komen hele verrassende matches tot stand tussen kandidaten en werk.

In een groot opgezette campagne 'Word wie je écht bent', wordt WIJIJ deze maand in de regio geïntroduceerd. WIJIJ is een initiatief van het Regionaal Werkbedrijf, het samenwerkingsverband tussen Avres, UWV, FNV, CNV en VNO NCW-West.

WIJIJ (spreek uit als wij-jij) heeft een digitaal platform ingericht waar iedereen die op zoek is naar werk een eigen profiel kan aanmaken, ook voor wie al een baan heeft. Op deze profielpagina in WIJIJ.nl is ruimte om je CV te delen en er is veel aandacht voor competenties, talenten en hobby's. Er zijn twee persoonlijkheidstesten die de deelnemers nieuwe waardevolle inzichten over zichzelf opleveren en die gebruikt kunnen worden in het profiel. Iedere inschrijver kan zichzelf matchen met vacatures. Inschrijven op het platform is gratis. Deelnemers bepalen zelf of zij hun profiel willen delen in de zgn. 'Talentpool' op de website en zo vindbaar zijn voor werkgevers in de regio.

'De matches kunnen heel verrassend zijn', vertelt Oebele Bruinsma senior projectleider bij Avres. 'Met de nieuwe benadering van WIJIJ zetten we niet de baan centraal, maar de mens. Het doel is dat iedereen werk vindt dat écht bij je past. Opvallend is dat veel mensen zich niet bewust zijn van hun eigen talenten of niet weten dat er vraag is naar deze vaardigheden. Dat ontdekken ze wanneer zij hun profiel hebben aangemaakt en vacatures krijgen. Elke deelnemer krijgt met deze eigen, veelzijdige profielpagina een tool om zich te presenteren.' Wanneer mensen vastlopen op het platform, kunnen zij de hulp inschakelen van het webcareteam, dat klaarstaat om te helpen bij het aanmaken van hun profiel.

'Wij zijn ervan overtuigd dat betere matches tussen mens en werk bijdraagt aan een gelukkig leven. Wanneer iemand werk doet dat echt past, leidt dat tot plezier in het werk, langduriger arbeidscontracten en automatisch ook tot gemotiveerde medewerkers. Het mes snijdt uiteindelijk aan twee kanten', aldus Bruinsma.

De database van WIJIJ is toegankelijk voor alle partners binnen het project. Dit zijn onder meer de lokale werkgevers, uitzendbureaus, werving selectie instanties. Juist ook voor werkgevers in het MKB levert WIJIJ nieuwe mogelijkheden op om geschikte mensen voor vacatures te vinden. Zij kunnen actief zoeken in de WIJIJ-Talentpool en de kandidaten direct benaderen. Het werkgebied omvat de gemeenten Gorinchem, Molenlanden en Vijfheerenlanden.

Deze week gaat een grote marketingcampagne van start om WIJIJ.nl te introduceren en bekend te maken. Zo worden onder meer busreclame en een advertentiecampagne ingezet. Daarnaast is WIJIJ binnenkort te vinden op verschillende evenementen. Automobilisten in de regio kunnen niet om de enorme digitale uitingen op de A27 en A15 heen en ook op social media wordt de doelgroep aangesproken. Gekozen is voor een opvallende, frisse vormgeving en een pakkend thema: Word wie je écht bent. Bruinsma: 'Wij hopen dat we met een toegankelijke campagne veel mensen bereiken en nieuwsgierig maken. Mijn oproep is dan ook, wil je een baan vinden die echt bij je past, neem dan eens een kijkje op WIJIJ.nl en maak een profiel aan.'

Meer berichten